Projektowanie czytelnej strony internetowej
Drogi czytelniku, zapewne jesteś jednym designerów amatorów lub profesjonalistów którzy mają styk z tworzeniem stron internetowych. To na tobie spoczywa obowiązek dostarczenia layoutu strony internetowej (więcej technicznych definicji na stronie internetowej hauerpower.com), która będzie spełniać bazowo funkcje zdobywania Klienta. Zobacz jak nie zepsuć projektu zbyt dużą ilością niepotrzebnych wodotrysków na stronie.
Twórz czytelne bloki tekstu
Nowoczesna strona internetowa to krótkie i przejrzyste bloki tekstu opatrzone stosownym nagłówkiem nawiązującym do akapitu. Zbyt długie teksty nie zachęcają do przeczytania, pamiętajmy że użytkownik wchodząc na naszą stronę nie jest zainteresowany czytaniem elaboratu czy rozprawki. W przypadku stron firmowych zdecydowanie lepiej sprawdzą się teksty krótsze które dadzą się 'zeskanować' użytkownikowi w locie.
Rozplanuj treść na stronie głównej
Odpowiednio zaprojektowana strona główna potrafi wiele uczynić dobrego dla całej strony internetowej. To tutaj toczy się decydująca rozgrywka pomiędzy firmą, a potencjalnym Klientem, to tutaj zapadają decyzję użytkownika czy pozostanie on na stronie internetowej, czy strona główna zachęci do wejścia w głąb serwisu. Odpowiednio zaprojektowana strona główna – czytelnie, użytecznie oraz dająca szybki obraz firmy oraz jej oferty pozwala upewnić się użytkownikowi że trafił we właściwe miejsce. W myśl zasady jak cię widzą tak cię piszą warto i powinno się zadbać szczególnie o to najważniejsze miejsce.
Pokoloruj swoje wrażenia
Istotnym elementem oprócz treści, struktury, czytelności i jakości samego projektu są kolory dobrane na stronie, warto by za przekazem który niesie treść szła również kolorystyka, od typowego banału przypisania kolorystyki zieleni dla firm EKO po nieco trudniejsze i bardziej wyszukane skojarzenia profesjonalizmu z kolorem niebieskim. Pamiętać należy że czarny to nie tylko symbol profesjonalizmu i elegancji, nie wszędzie będzie pasował. Dobrze by nie mieszać zbyt dużej ilości kolorów. Obecnie projektowane strony to góra 2-3 kolory / ich odcienie / i dominująca wartość bieli głównie jako tła.
Dobierz font pasujący do charakteru firmy
Dla niektórych może być to oczywistość, dla innych wielka niewiadoma ale czcionka na stronie internetowej ma również dużą moc. Poprzez umiejętne dobranie fontu możemy wzmocnić przekaz, uwypuklić atuty i charakter firmy lub pokazać jej bardzo przyjazny charakter. Do wyboru mamy fonty szeryfowe – nadające się na poważniejsze tematy dla stron typu adwokat, prawnik, biuro poselskie, które nadadzą jej poważniejszy ton oraz fonty bezszeryfowe standardowo stosowane w internecie dla większości stron, przez większość projektantów gdyż mówiąc wprost prościej wykonać projekt strony na tym zestawie czcionki. Oczywiście jeżeli doświadczony projektant tworzy naszą stronę www może w niej znaleźć się zestawienie dwóch typów fontów ale to już wyższa szkoła tworzenia stron www.
Zadbaj o użyteczność projektowanej strony internetowej
Po pierwsze pamiętaj by stosować nagłówki, znaczniki html strong, listy czy bold. To pomaga czytać treść. Nagłówek pierwszego poziomu H1 to tytuł podstrony – opisuj go tak by zawierał przynajmniej nazwę podstrony, choć każdy pozycjoner czy seowiec powie Ci że to idealnie miejsce na umieszczenie słowa kluczowego opisującego to o czym jest konkretna podstrona np. oferta usług adwokackich, jak tworzymy strony www ? etc…
Dodatkowo jeżeli strona posiada rozbudowane menu oferty pomocne może okazać się zastosowanie ścieżki powrotu tzw. breadcrumbs z której jak pokazują badania użytkownicy lubią i często korzystają.
Guziki call to action – wezwij użytkownika do działania na swojej stronie
Nie zapomnij projektując stronę główną umieścić guzik akcji zachęcający czy kierujący użytkownika do miejsca w które to my projektanci stron chcemy by trafił. W podstronach oferty również dajmy możliwość przejścia do podstrony umożliwiające kontakt czy zadania zapytania. To popularna metoda dzięki której w sposób naturalny prowadzimy użytkownika za pomocą takich zwrotów jak : kliknij tutaj, dowiedz się więcej, poznaj naszą ofertę… które umieszczone pod tekstem są przez użytkownika zauważane i chętnie klikane gdyż nawiązują do interesującego materiału z którym zapoznał się dopiero co.
Zadbaj o techniczne sprawy związane ze stroną internetową
Niby sprawa oczywista i naturalna jednak serwer działający 24h na dobę, dobry support i brak częstych awarii to podstawa. Nic tak nie psuje renomy i działań promocyjnych jak komunikat na stronie brak połączenia z serwisem czy nie mogę otworzyć żądanego adresu http.
Dodatkowo idąc z duchem nowoczesności RWD – czyli strony dopasowujące się do urządzenia mobilnego to już standard. Liczba użytkowników mobilnych rośnie i będzie ich przybywać, nikt nie 'włącza' już internetu po przyjściu z pracy czy ze szkoły na domowym biurku… internet jest z nami cały czas w kieszeni czy teczce, dostępny w każdej szerokości ekranu, ciężko te wszystkie ekrany pomierzyć dlatego rada by strona była zaprojektowana tak by skalowała się niezależnie od urządzenia, do wielkości okna przeglądarki. Wtedy nawet na komputerze stacjonarnym w oknie mniejszym niż 100% widoku będzie dobrze wyglądała.
Dodaj komentarz